Jul

Jag fick ingen häst i år heller. Men jag fick senaste numret av Hippson i "strumpan" :) Inte illa det heller! I tidningen finns ett citat från Caroline af Ugglas som lyder typ "Ju mer man lär sig desto mer fattar man att man är en sopa" (gällande ridning). Kan inte mer än att hålla med. Har senaste dagarna insett att det kanske var så att jag var en duktig ryttare jag jag var 12 (för min ålder), men inte idag! Det är ju inte så att jag glömt bort hur man rider, men jag kan fan inte så mycket som jag trodde, haha.

Men men, imorgon ska jag i alla fall rida en privatlektion. Ska bli grymt kul! Det blir en ridskolehäst som offer och jag tror det är både bra och dåligt. Bra för att det är ju faktiskt mest ridskolehästar jag är van vid och det är lättare på ett sätt för de följer snällt spåret i ridhuset. Dåligt för att de just följer de nedgångna spåren och inte är vana att gå i form eller ridas "ordentligt". Men nu har jag efterfrågat häst och inte ponny och det känns ju ändå som det är mer rutinerade ryttare (läs: vuxna) som rider häst än ponny. Ponnyerna blir väl mest ridna av barn?
Jaja. Over and out!

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha... Caroline har alltid något klokt att säga! Kul att läsa din blogg nu, jag är ju i samma stadie att sätta igång igen. Kanske verkar som man har koll men i huvudet och kroppen så känns det mest hjäääälp samtidigt som det känns som den mest naturliga sak i världen :-) Lycka till :-)

2012-01-19 @ 16:00:40
URL: http://www.coldheart.se
Postat av: Jen

Haha ja eller hur! Jobbig kontrast det där. Vi måste indeed rida ihop sen nångång just eftersom vi är lite på samma nivå. Förutom att du nyligen vann en hopptävling i Globen då... Haha

2012-01-19 @ 18:23:04
URL: http://hastterapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0