Skimmel på lektion

I måndags red jag lektion. Jag fick en fin, stor, snäll skimmel. Är egentligen inget fan av skimlar men denna valack var superfin och mysig. Nu har jag ju vant mig lite att rida privathästar och då känner man direkt en skilnad när man sitter upp på en ridskolehäst. Huvudet strävar framåt, de genar i hörnen och vet precis vart man är på väg. Som sagt, både för- och nackdelar med det. Instruktören var bra och sa att jag skulle strunta i hästen och fokusera mer på mig själv. Hon sa även att det viktigaste när man ska komma tillbaka som ryttare kanske är tid i sadeln. Inte att prestera något varje gång och utvecklas utan att man behöver tid för att få tillbaka balansen och musklera. Resten kommer automatiskt.
Jag red i alla gångarter och det kändes bättre än tidigare gånger. Klarade av att rida lätt mycket bättre än tidigare och galoppen kändes väldigt bra och jämn. Första gången jag galopperade igen, i somras, kändes det som att det gick superfort haha. Men nu kändes det bara häftigt.
Vi övade lite serpentiner i trav och skänkelvikningar i skritt. Gick ganska bra till slut. SÅ pepp att fortsätta. Fan att det ska vara så himla dyrt bara.
Men jag har lite medryttargrejer på g. Mailat en del och ska prova en fjording redan imorgon! Ska bli spännande! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0