Abstinens

Har sån sjjuuk träningsvärk idag haha. Det var liksom inte alls ett jobbigt pass eller så igår men kanske var jag spänd eller nåt. Hela ryggen är helt förstörd plus ben och rumpa. Jag har iofs en teori om att man får mer ont av nya sadlar också och jag rider ju typ jämt i olika. Which leads to the next problem.

JAG VILL HA EN HÄST! NU! I alla fall en sommarhäst eller foderhäst. Ska det vara så himla svårt? Jag förstår visserligen om folk inte vill låna ut sina hästar bara några månader över sommaren. Men jag känner att det skulle vara så bra att ta ett steg i taget. Liksom börja med att ha en häst 1-2 månader, sedan kanske fixa en foderhäst i 6-12 månader och efter det se om man är redo för att köpa. Känner inte behovet att jag måste just ÄGA en häst, men jag känner väldigt starkt att jag vill ha ansvaret eller kanske framför allt friheten med en "egen" häst. Att kunna lägga upp ridning och tider själv. Göra scheman över träning och utvecklas tillsammans med en specifik häst. Inte haffsa runt så mycket och rida olika hästar på olika ställen hela tiden.

Om det är någon som har tips så säg bara till! :)


Bild från igår på nyfikna valacker i hagen ^^

Kommentarer
Postat av: Amanda Decibel

Hoppas du hittar en häst att låna snart! :)

2012-04-28 @ 23:28:20
URL: http://www.amandadecibel.com
Postat av: Emelie

En medryttarhäst kanske skulle vara något? Tror det är lättare att få tag på en sån än en sommarhäst.



sv: Åh tack snälla, vad glad jag blir! :D

2012-04-29 @ 01:59:51
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: jenny

min kompis bea har ridlägerverksamhet me massa olika hästar som man sen kan hyra på foder sept-maj.

2012-05-01 @ 12:06:17
URL: http://www.livetmedlacker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0