Äntligen!

Efter 1,5 vecka utan ridning kände jag mig smått nere men nu är det bättre igen. Abstinensen är dock starkare igen. Men hur som helst var jag idag och red grupplektion. Det var en supertrevlig grupp och hästen jag red var väldigt mysig och snäll. Hon var dock lite grinig mot andra hästar så man fick se till att hon inte kom för nära någon för då kunde hon tydligen sparka. Lyckades undvika detta men hon kickade endel ändå vid några tillfällen i galoppen. Var lite orolig innan för jag trodde hon skulle typ bocka och sparka bakut men det var bara små kickar med ett av bakbenen och inte alls något problem att sitta kvar eller så.

Here she is!


Innan var jag lite nervös för jag undrade hur jag skulle klara en lektion på en timme i grupp. När jag var yngre och red i grupp så var det liksom att alla red på led och gjorde precis samma sak hela tiden. Typ alla travar exakt lika länge och sedan rider alla ökad trav i snett igenom och sedan galopperar man o.s.v. Eftersom jag inte är i superbra kondis kändes det lite läskigt. Men det visade sig att vi skulle rida ganska självständigt. Det började med att alla fick skritta och trava självständigt i olika varv, på volter och vad som kändes rätt. Och sedan övade vi framdelsvändningar. Då gjorde alla det "typ" samtidigt eller vad man ska säga (utefter koner). Sedan lite galoppfattningar och sedan lite mer skänkelvikningar. Kändes skönt att det var mycket jobb i skritt så jag slapp bli helt förstörd haha.

Det gick ganska bra förutom att hon ville rusa lite i traven. Skänkelvikningarna gick sådär, haha. Inte gjort sådana på väldigt många år och trodde det skulle gå bättre. Men man får väl öva helt enkelt! Det kändes ändå som att jag passade in i gruppen, det var liksom inte så att jag var den enda som inte klarade det. Och jag fick faktiskt ändå till ett par stycken halvdana.


Jag är hur som helst nöjd med passet och ska nog rida i samma grupp nästa vecka igen. Har ridit så mycket privatlektioner nu att det faktiskt var skönt att inte få instruktörens fulla uppmärksamhet exakt hela tiden. Då behöver man liksom inte tokanstränga sig exakt hela tiden. Hehe.

För övrigt fanns det en häst där som var så himla lik Johnny (han på min "presentationsbild"). Johnny är ju ett fullblod och denna häst var ett halvblod så han var lite kraftigare men annars väldigt lik i kroppen (såg honom utan täcke också). Dessutom samma färg och teckning, så himla fin!

Här är han.



Nu är jag bara såå taggad på att rida mer. Men det är ju så mycket dyrare att rida här än i Spanien så jag vetefan hur jag ska ha råd med 2 ggr/veckan ens. Får nog bli en gång i veckan ett tag. Och hoppas på att jag hittar någon bra medryttarhäst kanske. Svårt att hitta bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0