Envisa sto!


Igår red jag Rosa och det gick inte alls lika bra som sist. Hade förväntat mig att det skulle gå skitbra såklart, haha. Men hon ville inte alls samarbeta denna gång. Vi jobbade i pincip bara på kontakt, form och bärighet och det gick ju lätt som en plätt sist. Nu var det verkligen tvärt om. När hon väl gav efter och böjde på halsen så stack huvudet upp en sekund senare. Till slut gick det ganska bra i skritt i alla fall. Och ännu senare lite ok i traven. Övade mer i galopp än jag gjort tidigare pass och det var kul med skitsvårt! Rosa ville bryta av till trav hela tiden och jag fick ligga på som fan. Men det gick till slut.

Jag var helt förstörd efteråt haha. Och idag har jag mer träingsvärk än jag haft på väääldigt länge kan jag säga. Hela överdelen av ryggen inkl. axlarna samt baksida och insida av lår och rumpa. Herregud hehe.. Men värt såklart!

Hade tänkt rida ett pass imorgon, tisdag, men vetefan om jag kommer palla det kroppsligt. Kanske blir det bara en lugn uteritt eller nåt, eller så åker jag bara dit och säger hejdå innan jag åker hem på onsdag.

Förresten så har Lorenzo och en annan häst blivit sjuk. Först hade de trott att det var vanlig mask men sedan hade de upptäckt att det var bloom worms (vet inte vad det heter på svenska?). De har fått medicin nu så det blir nog bra men herreguuud vad smal han hade blivit bara på några dagar! När jag red honom sist, i onsdags, så såg jag att han hade blivit lite spinkig och jag påpekade det men de sa att det inte var någon skillnad. Men nu kunde man verkligen se revbenen på avstånd. Stackars lilla gubben. Jag skulle ha ridit honom imorrn egentligen (och ev. hoppat en gång till) men nu måste han såklart vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0