Obsession

Fortsätter att obsessa över att jag BEHÖÖÖÖVER en häst. NU! Och gråter inombords för att jag inte ska rida förrän på fredag igen. Å andra sidan är nog min kropp ganska glad för att den får vila lite. Har fortfarande extrem träningsvärk sedan sist och har svårt att gå, haha. Fattar inte varför det blir så ibland, oftast när man inte tycker man ridit så hårt. Och sedan ibland när man är helt slut efteråt så får man ingen träningsvärk alls?

Min teori angående detta är att om man till exempel rider hårt konditionsmässigt så blir man slut direkt efteråt, men då är det ju inte så muskulärt utan mer... konditionsmässigt? Man har fått upp flåset liksom. Och då får man inte så mycket träningsvärk. Däremot när man ridit lite lugnare och inte är helt flåsig, då kanske man istället har jobbat med musklerna. Som jag gjorde sist med tex framdelsvändningar och dessutom med att hålla igen hästen (vilket betyder aj aj i skulderbladen). Då blir det kanske mer träningsvärk för att man jobbat just muskulärt och inte konditionsmässigt? Vet inte om någon hängde med där men jag orkar inte läsa igenom och skriva om ;)

På återskrivande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0