Spontanbesök i stallet



Eftersom det har blivit så många dagar mellan ridpassen nu så bestämde jag mig igår för att åka spontant och hälsa på i stallet för att hänga med hästarna lite. Jag får mer och mer hästabstinens och längtar som fan varje dag. Börjar bli lite jobbigt, haha.

Men i alla fall så begav jag mig dit och erbjöd att hjälpa till lite. Min instruktör sade att hon bara skulle käka lite och sedan kunde jag hjälpa henne att hämta lite hästar eftersom att hovslagaren skulle komma. Under tiden stod jag och mös med sötnosarna ovan. Min nya favorit är den vackra vallacken till höger. Sååå maffig, snygg, mysig och fantastisk! Manen är hur lång som helst (mycket längre än man ser, skulle tippa på åtminstone 60cm)! Sååå fin! Värsta sagohästen! Stoet till höger är lite försiktigare och ryggar lite när man försöker klappa henne så jag fokuserade på vallacken och då stod hon och buffade lite på mig bakifrån och busade genom att försöka naffsa i min tröja och på min vattenflaska. Haha, så söt. Men varje gång jag vände mig emot henne så blev hon lite blyg igen.

Sedan fick jag hämta Lorenzo och stod och borstade honom medan hovslagaren började verka en tvååing. Hon var lite rädd och det var lite drama. Inget allvarligt, det är väl så det är med unghästar men ändå. Lorre är ju så himla lugnt i allt. Han låter en göra precis vad som helst. Älskar verkligen hans personlighet. Han fäller dock extremt mycket nu. Han är nog den som har mest päls av alla hästar här. Sen när det var hans tur att skos och verkas så stod jag och mös lite med Rosa istället. Har känt att jag inte riktigt fått någon superbra kontakt med henne och nu ska jag rida henne igen snart så tänkte försöka bonda lite. Första gången jag red henne var hon inte alls trevlig innan när jag gjorde i ordning henne. Men det känns som hon börjar gilla mig lite, eller i alla fall acceptera mig.

Stannade inte så länge men det stillade i alla fall den värsta abstinensen ;) Längtar dock ändå såklart tills imorgon då jag ska rida dressyrpass på Rosa! Skulle vilja filma massa men min kamera börjar få dåliga batterier och jag glömde ta med mig laddaren. Men hoppas kunna lösa det. Annars får det bli mobilbilder åtminstone! :)

Kommentarer
Postat av: Amanda Decibel

Blev lite kär i valacken!

2012-04-15 @ 01:10:54
URL: http://www.amandadecibel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0