Hästens kroppsspråk

Vet inte om jag har skrivit om denna bok men hittar inte något inlägg om den så jag kör på helt enkelt! 
 

Hästens kropsspråk av Susan McBane
 
Jag köpte denna bok för ett par månader sedan för jag kände att jag ville lära mig mer om hästens kroppsspråk och hur man kan lära sig att tyda det. Det var dock inte riktigt så boken var uppbyggd. Jag trodde det skulle vara mer rakt på sak typ "om hästen frustar är den glad" eller så. Men det är mer en typ av presentbok skulle jag säga. Väldigt lättläst med småinfo här och där om allt från hästens ursprung, dess flyktbeteende, flockbeteende och behov. Visst står det endel om kroppsspråket men inte så som jag trodde. Den är trevlig hur som helst men skulle inte rekommendera den till någon som är väldigt kunnig inom hästar då den är väldigt basic. Jag är ju lite i den fasen att jag läser allt och alltid lär mig något även om jag redan kan mycket i grunden. Så för mig funkar den. Men skulle gärna hitta en annan bok som verkligen tar upp hästens kroppsspråk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0