Nyriden

Nyligen hemkommer från morgonritt! Det gick bra men tog det ganska lugnt. Trodde vi skulle rida ut men det blev en sväng på volten istället. Gick bra att komma både upp och ned trots stoets resliga rygg på 176cm, haha. Hon är sjuukt maffig. Men however, jag veeet inte hur jag ska göra. Finns många fördelar på detta ställe och hästen är ganska kul att rida men också lite småsvår. Traven är svårast. Svår att sitta i och svår att rida lätt i. Stor och långsam trav på något sätt. Och lätt att det blir galopp om man skänklar på. Å andra sidan är det kul att ha något att jobba på. Och hennes galopp är jätteskön! Hon tycker om att jobba och går lätt i form, sånt gillar jag. Men hon var ganska stel i ena varvet märkte jag. Så det får man också jobba på i så fall. Om jag rider där så kan jag även få rida ägarens andra två hästar, så det är ju verkligen ett plus. Kul när man kan varva lite och så. Men får se i morgon efter jag provridit det andra stoet. What´s up with them gurls? Tycker ju oftast killhästar är trevligare. Hehe.

Har en känsla av att hästen jag ska rida imorgon är mer "rätt" för mig egentligen. Lite läromästare och utbildad till Msv både i hoppning och dressyr (om jag inte skrev det förut?). Men där kommer jag bara få rida ut i skogen och vardagsmotionera, inte jobba liksom. Så det kanske blir tråkigt i längden. Och så ligger det längre bort och är krångligare att ta sig dit.

Finns indeed för- och nackdelar med båda. Men har ju inte varit på det andra stället än så jag hoppas det klarnar för mig efter det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0