Ponnyakuten

Foto: David Hellman/SVT

Jag hade faktiskt missat det här programmet fram tills för några månader sedan. Tur för mig att säsong ett fanns på SVTPlay att kolla på. Jag sträckkollade på hela säsongen och var helt besatt, haha. Nu har säsong tre varit igång ett tag och än så länge tycker jag inte den är riiiktigt lika bra som ettan. Men det är ju ändå kul att se hästar och hur man löser vissa problem. Tycker absolut att man lär sig en del.

Ibland kan jag dock tycka att de flesta barnen är ganska bortskämda. De har typ fått en ponny och vet inte hur man tar hand om den, uppfostrar den m.m. Därför uppstår problem. Men jag hade ju jäkligt gärna velat vara en sån där bortskämd unge som fått en ponny när jag var 12. Då hade jag nog aldrig slutat rida när jag var 13 heller för den delen. Jag hade kommit till en gräns där ridskolan inte gav mig så mycket mer.

However, i säsong tre är mina favorithästar Kimberly (gaawd vad snygg!) och Cassiopeja. Mina favoritbarn (haha) är nog Ida, Henrik och Shirin.

Om det är någon som vet var man kan se/ladda ner säsong 2 så säg gärna till! :)

Kommentarer
Postat av: Amanda Decibel

Jag hade inte heller sett några avsnitt förrän för ett litet tag sedan och nu har jag sett säsong 1 + avsnitten från säsong 3. Jag gillar också Kimberly bäst, sen står hon i min ponnys gamla box! :) Hade min gamla ponny hos Tobbe innan han fick ett eget program. Dock stod hon uppstallad där så hon var ju ingen problemponny. :) Säsong 2 finns inte på nätet, jag har letat som en tok. De vill nog att man ska köpa dvd:n från CDON . :/

2012-02-22 @ 01:31:25
URL: http://www.amandadecibel.com
Postat av: Amanda Decibel

Nu är jag här igen, måste bara säga FAN VA SJUKT att fotografen heter David Hellman!

2012-02-22 @ 03:28:21
URL: http://www.amandadecibel.com
Postat av: Jennyfer

Oj! Hade helt missat fotografens namn. Bara kopierade in. Freaky! Han dyker alltid upp när man minst anar det lilla vännen :)



Ah vad kul att du hade din ponny där! :)

2012-02-22 @ 12:38:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0