Dålig kvalitet

För ett par månader sedan köpte jag nya ridbyxor på Hööks. De var så himla snygga och sköna. Märket är CRW och de är mörkt mörkt blåa, nästan svarta. Längst ner är det ett par decimeter i stretchig lycra och ingen kardborreknäppning så man bara kan dra på sig dem utan att bry sig om knäppning längst ner, så jävla skönt!
 
Men första gången jag skulle rida i dem så sprack dem på tre ställen i sömmen för skoningen, framtill. Inte så att det blev hål rakt igenom men flera stygn hade gått ut. Jag gick tillbaka till butiken och de erbjöd sig att betala en skräddare för att förstärka hela sömmarna runt om så att det inte skulle gå upp på fler ställen. Jag vet att de har haft andra modeller förut med samma problem men jag betalade nästan 800 kr för dessa brallor och trodde faktiskt att det skulle vara bra kvalitet. 
 
De sa att det skulle ta 1,5-2 veckor och sedan skulle det ringa mig. När det gått 3 veckor gick jag dit och frågade vad som hade hänt. Skräddaren hade haft så mycket att göra sa de, så det skulle ta en vecka till. Ungefär efter totalt 4 veckor ringde de och sa att jag kunde hämta byxorna. När jag kollade på dem ordentligt hemma så såg jag att sömmen inte alls hade förstärkts hela vägen. De små hålen hade bara lagats. Vilket alltså betyder att de antagligen kommer att gå upp igen på flera ställen. Så himla tråkigt och dåligt. Allt är ju inte Hööks fel antar jag. Men jag orkar verkligen inte gå dit och tjaffsa igen.
 
Nu har jag ridit i dem två ggr och de har faktiskt hållt. Men jag undrar om det är pga att sömmarna var starkare än jag tror eller det faktum att jag har gått ner några kilo sedan jag köpte dem och de inte sitter lika tajt? Eller kanske bara tur. Jag hoppas i alla fall att de håller för jag gillar dem verkligen!
 
Jag ska i framtiden tänka två ggr innan jag handlar på Hööks. Känns som det är många som klagar på deras kvalitet och visst, det är ju billigare än många andra butiker. Men jag tycker faktiskt att man borde få ganska bra kvalitet om man köper ridbyxor för 800 kronor. Jag köper fan inte ens vanliga byxor för den summan ;)

Kommentarer
Postat av: Malin Molle Johansson

Sv: Tack så jätte mycket :)

2012-07-17 @ 16:35:07
URL: http://zonette90.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0