Fälttävlan i OS

Sitter och kollar på fältävlansdressyren som sänds live på SVTplay. Åh det är så kul att kolla hästtävlingar. Tycker att man lär sig så mycket och det är kul att se hästarnas olika gångarter och form och olikheter!
 
Jag är inte direkt så insatt i just fälttävlan så det första jag tänkte på var att det ju är en stor skillnad på denna ty av dressys och "riktig". Det är ju självklart eftersom att fältävlansryttarna (och hästarna) inte lägger allt krut på en gren utan måste vara bra i flera grenar. Men herregud, jag skulle inte kunna rida detta programmet så jag tycker ändå de är väldigt duktiga!
 
Första svensken startade precis, Linda Algotsson på La Fair. Jättefin häst men tyvärr fick de inte så bra poäng. Får hoppas att det går bättre för resten av laget och i resten av grenarna! :)
 
Linda och La Fair under besiktningen. Foto: Tomas Holcbecher.
 
UPDATE kl 15.44 - Nu har Ludvig Svennerstål också ridit på sin grymt snygga fullblodsvalack. Hela 71% skrapade han ihop. Sååå snyggt förutom några problem med galoppombytena. Men who can blame him!
 
Ludvigs häst Shamwari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0