Flicka - den vilda mustangen + hästtankar

Hästfilmstittandet fortsätter! Har precis tittat på "Flicka - den vilda mustangen". Den var fin och så men ska nog pausa lite med hästfilmerna nu för det känns som att de flesta har samma story mer eller mindre ;) Denna handlar i alla fall om en tjej som bor på en ranch med sina föräldrar och de har massa Quarterhästar. Men tjejen hittar en vild Mustang när hon är ute och rider och vill såklart tämja den. Självklart blir det inte så lätt och pappan tycker inte alls att hon ska ha hästen. 
Absolut sevärd, finns dessutom två uppföljare!
 
 
Just nu är jag så himla sugen på egen häst igen. Känns som det är det enda alternativet för att undvika krångel! Jag menar tex att inte hitta ställen att rida på, medryttarhästar som inte funkar, för dyrt med privatlektioner o.s.v. Och som nu sist när det var sån otur att hästen tappat en sko. Det är ju klart att det händer att man inte kan rida när man har egen häst också, men det känns som att det kanske inte är en lika stor besvikelse då för man har kanske ridit varje dag i en månad då. När man inte kan rida så ofta är det ju extra tråkigt om det blir inställt!
 
Det jag funderar på är väl mest att bli delfodervärd, helst att man tar på sig en häst ihop med någon och inte hoppar in hos någon som redan har en häst. På så sätt skulle ju båda bli lika delaktiga från början. Men vi får se. Mycket som ska stämma. Det enda jag vet säkert är att ridning och hästar är en av de saker i livet som gör mig riktigt lycklig. Och det vore ju dumt att inte satsa på det då, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh, den filmen är ju jätte bra! :D

2012-07-22 @ 14:27:28
URL: http://humsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0