I´m back!

Hey you guys! Nu är jag tillbaka efter en blogg- och hästfri period. Har haft lite otur med hästandet senaste tiden och därför inte haft något kul att skriva om. Men nu har jag börjat rida på ett nytt ställe som känns så himla bra och jag är sjukt pepp! :)
 
Sedan Ystadsresan har jag bara ridit tre gånger, varav två den senaste veckan. Den första gången efter jag kom hem var på fina Chaplin som jag skrivit om förut, et maffiga halvblodet med stort steg. Han är så himla fin. Jag tog en privatlektion på honom men det blev ganska lugnt eftersom jag då hade haft några veckors uppehåll och konditionen var på noll ungefär. Men det var kul ändå. Han var lite tröttare än vanligt för han hade då varit ute hela natten på bete (för första gången den säsongen som jag fattade det). Så jag tyckte han kändes mindre framtung än vanligt, vilket var ganska skönt.
 

Chaplin i ridhuset.
 
Jag fick öva på att rida "raka hörn", alltså att istället för att böja i hörnen skulle jag rida så långt in i hörnen som möjligt och sedan vända framdelen och fortsätta åt ett annat håll. Typ som en bakdelsvändning. Detta red jag på en kvadrat, typ halva ridhuset. Började i skritt men gjorde sedan även övningen i trav där jag skulle öka traven mellan hörnen, sedan sakta ner, vända, öka o.s.v. Det var en kul övning och bra för att få hästen att lyssna till de små hjälperna. Detta varvades med en del galopp på volter och sedan fick jag skritta av honom utomhus i det fina vädret. Jag gillar verkligen att rida den där hästen!
 
Men nu har jag en ny kärlek. En gråskimmel som på ett sätt kanske är Chaplins motsats men himla snäll är han. Skriver mer om honom en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0