Lycka!

Ibland förstår jag inte hur lycklig man kan vara efter ett ridpass. Trots att det känts som att man ska svimma flera gånger, är helt knallröd i ansiktet, svag i benen och totalt genomsvettig för att det varit så jobbigt, varmt och krävande. Trots detta vill jag bara tillbaka och rida mera precis när jag kommit hem. Är det då man vet att man är fast? :)
 

Bild från förrförra ridpasset.
 
Så lektionen idag blev alltså av. Hämtade finhästen i hagen och vi märkte att det lät som en sko som satt löst. Blev lite orolig men det verkade inte vara någon fara tack och lov :) Vi hade ju egentligen tänkt hoppa på nästa lektion men det blev bara en lång uppvärmning och lite bommar på slutet. Nästa gång kanske det blir skutt!
 
Började passet med att skritta fram och sedan trava lite på långa tyglar, vända lite snett igenom och byta varv och så. Sedan kortade jag upp tyglarna och jobbade lite på volter i båda varven. Gick lite sådär i början för han kändes stel och gick inte i jämn takt i traven. Vi gick över till galopp och gjorde samma sak där, volter, båda varven. Ställde åt båda hållen på volten. Han tycker inte alls det är kul men det märks verkligen i slutet av passet att det mjukar upp honom.
 
Det var väldigt kvavt hela tiden och supervarmt. Tog inte lång stund innan båda han och jag var genomsvettiga, så det blev endel skrittpauser emellanåt. Sedan körde vi lite bommar på C-volten (fyra stycken, med lika långt mellanrum på hela volten liksom) i alla gångarter. Jag spände mig lite i början men efter ett tag släppte det och jag fick mycket beröm för bra ridning. Så himla kul! :D 
 

Bild från Hippson.se. Vi körde dock som sagt inte på mittenvolten.
 
Avslutade passet med att trava av på långa tyglar. Fina killen sökte sig verkligen ner och sträckte ut nacken riktigt ordentligt :)
 
Längtar som fan nu tills nästa gång. Inte bokat någon ny tid men det blir nog nästa vecka. Vi pratade också en del om medryttarhästar och så. Det ska flytta in massa nya hästar till detta stall så kanske kan jag hitta någon där. Annars kanske min instruktör ska behålla en häst hon har tillfälligt nu (som verkar jättefin) och i så fall kommer hon behöva hjälp. Så vi får se. Men just nu känns det som att det kanske kan ordna sig äntligen! Har fan letat medryttarhäst i över ett halvår nu!
 
Tog lite bilder idag men inget som blev jättebra direkt. Kommer upp en annan dag dock, för nu måste jag vila mina arma muskler ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

låter härligt!!!

Svar: Yeey! :D
stardealer.blogg.se

2012-07-25 @ 22:20:41
URL: http://www.livetmedlacker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0