Happy happy!

Ridningen idag gick som en dans! Fick rida Lorenzo som väntat och det kändes jättebra. Läraren sa att jag var mer avslappnad än tidigare och tyckte att jag hade utvecklats. Det är superkul, framför allt eftersom att jag bara var hemma i Sverige i fem veckor och totalt red fem gånger, varav fyra var skogsmullande mestadels på egen hand. Yeaah!

Vi började med att värma upp lite i skritt och trav, sedan lite öppnor längs med långsidorna och även lite galopp. Sedan plockade hon fram några bommar vilket var riktigt jäkla kul! Det tog ett par vändor innan jag kom ihåg hur det kändes när en häst travar över bommar. Var trots allt 17 bast sedan jag upplevde detta haha. Trodde traven skulle kännas som vanligt men tyckte det kändes som han snubblade typ. Men det gjorde han ju inte. Sedan gick det bättre när jag var beredd på de stora stegen.

Jag kände mig så stark under detta pass. Det blev bara ca 45 min men jag kände att jag orkade mycket mer än när jag var här sist vilket känns awesome! :)

Och sen måste jag bara säga det - ååhh vilken magi att få trava på en spansk häst till skillnad från en varmblodstravare haha. Både att rida lätt och att sitta ner gick hur bra som helst! Jag älskar verkligen stora hästar men måste säga att det faktiskt var skönt att rida en robust häst på ca 155 efter att ha ridit travare mellan 170-176 som har världens största trav. Med det inte sagt att jag kommer rida mindre hästar för alltid ;) Det roliga är att jag inte känner mig "stor" på Lorenzo (jag är ändå 176-177cm lång), men dte är väl för att han är just robust och kompakt och inte så "nätt". Han är absolut inte urtypen av hur man föreställer sig en spansk häst men tydligen är det väldigt olika på olika uppfödare. De flesta hästar i detta stall är spanska men de är ändå väldigt olika!

Jag tog massor av bilder idag på stallet och hästarna där, eftersom det kan vara kul att se för de som inte ridit utomlands och så. Det är ju en del som är annorlunda. Just nu är jag sjuuukt sugen på att stanna här för alltid. Eller åtminstone åka tillbaks i höst och jobba som groom. Ingen höjdarlön men åh vilken lycka det skulle vara! :)

Bilder kommer imorgon, so stay tuned!

Kommentarer
Postat av: Amanda Decibel

Ooooh foton! Det ser jag fram emot! :)

2012-03-22 @ 23:21:05
URL: http://www.amandadecibel.com
Postat av: SHUNi- Hästblogg

Tjo! Kolla gärna in hästblogg, massor med uppdatering! Skulle bli superglad om du gick in och kommenterade :) sry om du ej gillar reklam! <3

2012-03-23 @ 16:06:53
URL: http://shuni.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Jag ska ha kvar henne tills isommar! Fast jag tror faktiskt att vi ska köpa henne!! :D

2012-03-23 @ 19:55:11
URL: http://humsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0