Kentaur

Har precis köpt ett nummer av tidningen Kentaur. Första gången jag köper den så det ska bli spännande att se hur den är. :)

I detta nummer är jag mest sugen på att läsa om "Sommarens bästa ridresor" samt "Sveriges vackraste stall". :P



Den senaste hästtidningen jag köpte (också den var det första gången jag köpte) blev jag lite besviken på. Inte pga innehållet i artikelväg, utan för att det var så himla mycket stavfel, korrfel och grammatikfel. Tycker inte att det är ok när man tar betalt för en tidning att inte leverera artiklar som håller. Vill inte skriva vilken tidning det var för jag vill inte hänga ut någon då jag själv jobbar inom journalistik/text/media.
Men jag undrar lite hur man kan ge ut en tidning med så dålig standard. Det är inte direkt gratis att skapa och ge ut en tidning, det kostar multum! Och många går inte runt. Det kanske finns folk som inte bryr sig om stavfel, kanske t.o.m. de som inte noterar dem. Men det är väldigt okreddigt i journalistvärlden i alla fall! ;)

Hur som helst hoppas jag att Kentaur ger ett bättre intryck. I övrigt är nog Hippson min favorithästtidning än så länge (men har inte läst alla som finns nuförtiden).

Kommentarer
Postat av: alva

Hippson är såååå lätt min favorittidning! Och Ridsport är alltid mitt inköp på hästmässor, när jag var i GBG fick man den t.o.m. gratis :D Men det är ju mer som en nyhetstidning. Annars är det inte så jättemånga som håller kvalitén tyvärr.. enligt mig :) Equipage brukar oxå vara bra!



Sv: Jag ska be mamma att skicka in något tror jag.. är dock lite fundersam för det verkar som att det mest är riktat till föreningar? Men det skadar ju inte att försöka verkligen ;) Tack för hjälpen! :D

2012-03-19 @ 17:26:20
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/
Postat av: alva

Sv: Ja, får vi några pengar så tänker jag verkligen inte ge dem till det här stallet iallafall! De har utnyttjat oss och fått tillräckligt under alla de här åren, jag ser fram emot att bara få lämna dem... ;)



Ja, är bara så jobbigt när man verkligen inte kan göra nånting t ex för att man är för svag/trött/har för ont, men inte blir tagen på allvar, man blir utskälld och utpekad... det är där problemet sitter, jag skiter faktiskt fullständigt i om någon tycker synd om mig egentligen :(

2012-03-20 @ 13:20:31
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0