Uteritt i solen

Åhhh idag var första gången jag ridit i år som det verkligen känts som våååår! :D Det var nice. Lite blåsigt men jag fick rida med jackan öppen och utan vantar för att det var så pass varmt. Och i skogen var det ju lä. Nice! Hade med mig en vän ut som följde med till fots. Han tog lite bilder men tyvärr blev typ alla fruktansvärt fula, på mig haha. Men det blev ett par filmsnuttar också så de ska jag nog lägga ut. Typ imorgon eller så.

Vi var ute typ en timme och det bev lite mer trav än vanligt eftersom det mesta av isen äntligen hade smält på ridvägen. Blev ett par galoppvändor också. Och lite trilskandes och testandes. Suuuck. Börjar bli lite trökigt att han ska hålla på så. Nu var det visserligen en stor maskin som höll på att böka i skogen en bit fram (typ grävskopa eller nåt) men det kändes inte som att det var det som var problemet eftersom att han gjort precis likadant när vi varit helt själva och det kan inte heller vara att han vill tillbaks till flocken för han har gjort samma när hela flocken varit ute ihop. Min teori är att han bara helt enkelt har tröttnat och vill hem. Han är ändå 23 bast och tycker väl liksom att han kan bestämma själv, haha.

Nu blir det hur som helst ingen mer ridning innan jag åker till Spanien. Men ska bli så skönt att få rida där nere där det är vår på riktigt redan! Lär kunna rida i kortärmat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0