Uteritt

I går red jag ut på den där andra skimmeln, ett sto, tillsammans med två andra (en instruktör och en privatryttare). Det var egentligen "inget speciellt" med ridturen men det är kul att rida ut i annan sorts natur. Det var riktigt mycket vatten på vissa ställen efter regnet som kom förra veckan. Så halva turen var typ antingen i 2cm vatten/dy eller kletig lera. Men första delen av turen var ganska torr och då blev det en hel del trav och galopp.

Vi började med att jag red i mitten av ledet och min häst ville inte alls att hästen bakom skulle gå om. Så fort den kom lite för nära började min trava framåt. Typ sökte skydd hos hästen framför. Och så lyssnade hon inte alls på när jag försökte hålla henne i skritt. Så för min del blev det väldigt mycket trav första vändan. Typ hela tiden. Tills jag kom på att jag kunde gå lite avsides och låta den bakre hästen gå förbi och sedan gå sist i stället. Då tyckte hon att det var bättre men gick då i stället skitsakta haha. Så då fick jag trava för att komma ikapp de andra i stället haha. Kände direkt att jag skulle bli trött i benen eftersom jag inte har så mycket ridmuskler än. Men konstigt nog var jag inte sååå mör efteråt. Idag däremot. Aj aj, haha. Känner mig som ett muskelknippe med all träningsvärk. Värst är nog axlarna. Eftersom jag var tvungen att hålla igen hela tiden.

Tyvärr blev det inga bilder denna gång men ska försöka skärpa mig nästa gång, som nog blir av om inte allt för lång tid. Har dessutom förlängt min resa här nere så jag stannar 1 månad till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0