Yesterday

Igår red jag ut på Sidden ensam. Var lite spänd att han skulle testa mig igen som han gjorde sist. Trodde i så fall att det skulle ske på samma ställe eller när jag ville få honom i trav, då det var så sist. Men denna gång var det på ett annat ställe och inte i kombination av att jag krävde något av honom. Han tyckte helt enkelt bara att det var dags att vända och gå hem haha. Men det tyckte ju inte jag. Han snurrade runt och vände sig jättesnabbt ett par ggr men sedan var det nog. Han märkte att jag inte tänkte ge efter denna gång heller så det var ju skönt. Liiite nojjigt när man är ensam i skogen sådär om något skulle hända. Inte för att han skulle kasta av en med flit men min balans är ju inte den bästa. Men det gick ju bra i alla fall.

Vi fick skritta typ 30 min innan vi kom till ställe med bar mark. Där travade och galopperade vi lite fram och tillbaka på vägen och sedan skrittade vi hem igen. Sedan var han skitpigg och taktade hela vägen hem haha. På vägen från stallet är han alltid skitlat.

Denna gång var jag i princip ensam i stallet (förutom två korta vändor) och det kändes skönt att klara sig själv. Har varit lite orolig för det. Typ bara att sitta upp har liksom känts läskigt ända sedan jag började rida igen och då har det varit skönt med någon som håller i och håller emot. Men denna gång fixade jag det helt själv. Och tvekade knappt innan jag tog sats upp. Trots att Sidden var omöjlig att få att stå nära den lilla lådan eller vad man ska kallade det jag brukar hoppa upp ifrån. Proud girl!

Efter ridturen på ca 45 min släppte jag ut Sidden i hagen med sina kompisar och gav dem hö. Sedan mockade jag hans box och gjorde rent i spolspiltan där han stod uppbunden och det både hade kommit kiss och bajs. Efter detta var det precis lagom att gå till bussen hem.

Har märkt att jag är längre och längre i stallet varje gång haha. Men jag är SÅ lycklig där. Har funderat på varför egentligen. Och vad det liksom är som gör att man dras så mycket till hästar, ridning och allt runt omkring. Men jag kan inte komma fram till vad det är egentligen! Tror det måste vara magi! ;)

Min första bild från hästryggen någonsin tror jag. Haha. Fint väder var det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Amanda Decibel

OOOOOOOH FÖRSTA RIDBILDEN FRÅN HÄSTRYGGEN! Nu börjar det likna något! :D

2012-03-07 @ 21:12:16
URL: http://www.amandadecibel.com
Postat av: Jennyfer

Eller hur, haha!

2012-03-07 @ 22:22:04
Postat av: Emelie

Gulligt med bilder från hästryggen :D

2012-03-08 @ 13:58:54
URL: http://jedressage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0