Hur har man råd?

Peppar vidare för lördagens provridning men undrar en sak. Hur fan har folk råd att ha häst egentligen? Är det bara i Stockholm som det är omöjligt att få en stallplats under 2000kr?? Antar att svaret är JA på den frågan. Och sen finns det säkert billigare alternativ här också men ändå.

Ni som läser, kan inte ni kommentera hur mycket ni betalar i månaden för stallplats samt hur mycket ni betalar i övrigt för er häst (mat, skor, m.m.). Jag räknar att min foderhäst kommer kosta ca 2000 kr /mån med mat, skor osv. Men fattar fan inte hur det ska gå runt med hyra på över 2000 också! Måste ha ett till jobb haha. Nä, men under sommaren är det ju lugnt iaf. Då blir det bete :)

Glada hästar på bete! (Random Google-bild)

Kommentarer
Postat av: Jenny

ja du, man slutar köpa kläder...o slutar resa...

en typisk månad för Läckerbams är:

hyra: 2000

verkning: 600 var 6e vecka

Lektioner: 700

mat utöver hö: 250

spånpellets: 450

= 4000 kr, om man inte måste köpa nytt täcke, betala veterinär eller annat.



men sommaren brukar bli billigare då hyran när de bara går på bete brukar halveras samt att extra mat och spån försvinner! tror min sommarkostnad per månad blir ca 2000 för allt.

2012-05-11 @ 12:35:44
URL: http://www.livetmedlacker.blogspot.com
Postat av: vira

Jag klarar mig sammanlagt på ca 2000 kr i månaden för allt. står i ett stall utanför en mindre stad + utan manege. Men det gäller ju helt klart att räkna med lite mer pengar... Ta en medryttare? Det har fungerat jättebra för mig :)

2012-05-15 @ 16:36:54
URL: http://viras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0