Ibland går det fort...

Helt plötsligt har jag tre stallplatser på g och flera hästar, haha. Håll tummarna!

Har idag provridit en fullblodsvalack på 19 år som är jättesnäll och go men lite lat. Han kan jag kanske få ha någon månad i taget och det skulle kännas skönt! Att inte ta på sig för mycket på en gång liksom. Det finns ju trots allt en liiiten risk att jag skulle känna att det blir för mycket att ha egen häst. Inte så stor risk kanske, men som sagt... väldigt liten. Haha.

Trivs bra med fullblodet och känner mig trygg med honom för han är så genomsnäll. Men samtidigt skulle jag hellre vilja ha en liiite mer framåt häst. Det var väldigt jobbigt att rida honom för att man fick ligga på hela tiden men han var skön att sitta på i alla gångarter. Jättehärlig galopp när den väl var i bra tempo. Tror säkert jag kan utvecklas med honom en del ändå.

Sen har jag ev. en annan häst på gång som jag skulle kunna bli medryttare på samt två hästar som står 10 mil härifrån som jag kanske ska åka och provrida i veckan, som jag också skulle kunna ha en kortare tid till att börja med, typ 3-4 månader eller så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0