Magövningar för ryttare?

När jag red sist så jobbade vi ganska mycket på min galoppsits. Jag har skrivit om det förut tror jag. Men jag har lite cowboysarstil i galoppen, haha. Jag tror det kan ha och göra med att jag inte kan komma ner i sadeln riktigt annars för att jag har för lite muskler i magen/bålen. Och så kan man ju inte ha det! Jag undrar därför om det är någon som vet några bra övningar man kan göra för att stärka upp magen/bålen/ryggen? Är det tillräckligt bra med vanliga sit-ups eller är det några speciella övningar som är bättre än andra? Jag vill alltså bara ha tips på övningar som hjälper en ryttarmässigt, inte liksom random styrkeövningar :) Om det är någon som har tips på ryttarvänliga övningar för resten av kroppen, eller balansen, också så får ni gärna kommentera det med! :)
 




Kommentarer
Postat av: AMANDA BLOMKVIST & SID

SV; ja allt är bra med mig! :D hur är det själv?

MVH Amanda

2012-08-15 @ 20:43:45
URL: http://amandaponnygalopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0