Nya planer

Igår kände jag mig lite uppgiven för att alla mina senaste hästplaner gått i graven. Hästen jag skulle kolla om medryttarskap är tydligen halt och ska inte ridar de närmaste månaderna och det där med att hyra häst per timme gällde bara om man red fasta lektioner där. Buuhu! 
 
Jag blir liksom lite uppretad av detta. Hur jäkla svårt ska det vara att hitta en häst att rida 1-2 ggr i veckan? Det verkar som det är omöjligt i Stockholm! Mitt i denna ilska så tänkte jag, "äh, jag kollar lite foderhästannonser". Och hittade en jättebra som bara behöver hjälp några månader, vilket vore perfekt för mig. Lite "prova på" att ha egen häst liksom! Ska dit och provrida på fredag! Wohoo! Håll tummarna att det går bra nu! Jag förväntar mig inte allt för mycket eftersom att det har skitit sig så många ggr, haha. Men hästen verkar i alla fall suuuuupersnäll och mysig och det är faktiskt prio ett just nu, att hitta någon som jag kan lita på. Jag ska ju inte direkt rida Grand Prix ändå ;) 
 

Bild from weheartit.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0