Ridningen igår

Igår red jag lektion och det gick faktiskt jättebra, efter mycket om och men. Bussarna strulade så jag bestämde mig för att ta en annan (ny) väg till stallet som innefattade buss åt ett annat håll och sedan gå 10-15 minuter. Men det tog loite längre tid än så. Typ en timme. Irrade runt lite och visste inte hur jag skulle gå men fan vad sur jag blev, haha. Mest för att jag inte har världens bästa kondis och kände hur trött jag brjade bli och tänkte att det skulle gå över ridningen. Men sen gick allt asbra ändå och jag kunde rida mycket längre och hårdare än jag trodde.
 

Vilse i skogen.
 
Jag började med att skritta ut en runda och sedan blev det lite igångtravande på långa tyglar. Passet bestod av mycket trav och galopp, volter, tempoväxlingar samt framdelsvändningar. Det blev även en del jobb med min sits och hållning. Eller ja, typ att kunna sitta still med händer och armbågar i galoppen (jag har lätt för att köra lite cowboystil där och följa med för mycket med hela överkroppen) och att inte "fuska" i övergångarna. När det gäller övergångar så har jag en tendens att luta mig framåt, tex när man saktar av från galopp till trav, från trav till skritt eller när jag fattar galopp. Det är nog för att jag tycker att det blir skumpigt och jag är rädd att tappa balansen och det uppkom när jag började rida igen. Nu har jag mycket bättre balans och får faktikst ta och jobba bort det där :)
 
Nu har jag ridit Månen några gånger och har lärt mig lite vad jag kan kräva av honom så det är kul. Det känns verkligen att det går framåt hela tiden och detta var utan tvekan det bästa ridpasset ihop. Kändes att jag kunde hålla ihop honom bättre, ha honom i bättre form och att han strundtals var ganska mjuk och böjlig. :)
 
Längtar tills nästa gång! 

Kommentarer
Postat av: MALIN - HOBBYRYTTARE

Va kul att du kommit igång med ridning igen, som jag förstått så har du inte ridit på ett par år? Har inte hängt med så mycket vad som hänt eftersom jag är ny läsare :)

2012-08-08 @ 17:27:13
URL: http://maalinnilssons.blogg.se
Postat av: zuzanna

Sv : Jo jag mår också bra !
Ja , visst är det jätte mysigt med julstämmning och så !
Men det bästa är att köpa julklappar till pållarna ^^

2012-08-08 @ 17:59:28
URL: http://mashmelllow.blogg.se
Postat av: zuzanna

Sv : Jo jag mår också bra !
Ja , visst är det jätte mysigt med julstämmning och så !
Men det bästa är att köpa julklappar till pållarna ^^

Svar: Jaa hehe. Men skönast att rida är nog på våren och hösten tycker jag! :)
stardealer.blogg.se

2012-08-08 @ 17:59:31
URL: http://mashmelllow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0