Ridsugen!

Åhh så himla ridsugen! Inte har jag något inplanerat heller. Jag läser mycket hästbloggar och är så himla avis på alla ni som har egen häst! <3 Vill också! Men det är lite upp och ner med det där. På ett sätt tror jag ändå det är bra att jag väntar lite med egen häst. Skulle bara vilja kunna rida när jag vill! 
 
Har inte hört någon än ang nya medryttarhästar men hittade en himla bra grej häromdagen! Det är en ridskola här i närheten som "hyr ut" sina hästar för 200 kr per gång. Alltså istället för att man rider för instruktör får man låna en häst och rida själv. Aldrig sett att ridskolor gör så förut men good for me! Det är en jättefin anläggning också och ligger jättebra till så jag ska kolla upp det. Vet inte vad de har för krav och så, för jag antar att de inte lånar ut hästar till vem som helst eller utan ridvana. Jag ska även kolla där om man kan få hoppa in i ridgrupper ibland om man vill det. Håll tummarna will ya!? :)
 
Om några veckor kommer jag åka till Spanien igen också. Ni som har följt min blogg ett tag vet ju att jag varit där i perioder och ridit mycket. Nu vet jag inte om det kommer att vara för varmt för att rida. Det är över 30 grader varje dag där nere nu. Men hoppas kunna rida någon gång iallafall, får väl boka in något tidigt på morgonen! Saknar Lorenzo och Rosa, de två som jag brukade rida mest där. <3
 

Lusitanon Rosa ser lite trött ut.
 
Första gången jag red Lorenzo. Han är andalusier (kartusier).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0