Sjuk och regn

Idag skulle jag ha provridit den eventuella foderhästen men blev sjuuukis, så det blev inställt. Tur i oturen kanske för regnet har vräkt ner hela dagen och det finns ju roligare väder att rida i! Men vi ska boka en ny tid nästa vecka så hoppas på att det blir braa..
 
En fråga till er som har häst, hur gör ni när ni är sjuka? Låter ni era hästar ta en extra vilodag om ni verkligen inte orkar rida, eller fixar ni så att någon annan hjälper er? Och om man är jättesjuk en hel vecka liksom, hur gör man då? Alltså det kanske är helt naturligt för er som har häst men jag är jätterädd att jag ska ta hand om en häst och inte kunna ge den vad den behöver liksom. Men det är ju säkert olika från häst till häst också, en del kanske mår bra av att skrota i hagen några dagar ibland och en del kanske bli tokiga om de inte får daglig stimulans.
 

Jag och Mackan i Ystad.


Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Haha ja särskilt när han håller på sådär hela tiden ;p

2012-08-31 @ 17:56:31
URL: http://londonryttaren.blogg.se
Postat av: moa

sv:
ja eller hur ! :)

2012-08-31 @ 19:30:03
URL: http://ztylee.blogg.se
Postat av: Patricia

Jag är inte hästägare men känner till lite sånt i den situtationen ... ;)
De flesta åker upp till stallet även fast de e sjuka, alla rider nog inte men åker fortfarande upp till stallet :) Om man är jätte jätte sjuk så skulle jag nog be en person i stallet eller någon att ta hand om hästen ;)

2012-08-31 @ 21:24:48
URL: http://dressyrtjejernas.blogg.se
Postat av: Molly - jmphoto.webblogg.se. ♥

sv: tack så mycket! :D

2012-09-01 @ 15:39:05
URL: http://jmphoto.webblogg.se
Postat av: Amanda

Åker ut ändå, det är som ett barn, måste tas om hand även om man är sjuk, med undantag om man är så sjuk att man är inlagd på sjukhus etc. Allt går om man vill och du är så hästbiten att jag tror du klarar det utan problem. :) Annars är en god vän/pojkvän bra att ha och lära upp i sådana situationer, för det är inte fel att bara kunna vila upp sig om man är sjuk. :)

Svar: Ja jag tänker ju på hur det var när jag hade hund. Det var ju bara att gå ut med honom ändå. Men ska nog fixa någon back up, dvs kompis som kan ställa upp om det krisar! :)
stardealer.blogg.se

2012-09-01 @ 22:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0