Battle racing!!!

Igår blev det battle racing för hela slanten. Det var kul men mycket svårare än jag trodde. Det går alltså ut på att man ska runda tre tunnor utställda som en triangel, en i vardera hörn, så snabbt som möjligt. Svårt var det men fick till det bättre och bättre. Får se om jag provar någon mer gång. Nästa tillfälle är om två veckor.

Det var jag och några småtjejer och två instruktörer. Jag fick rida Lorenzo igen. Han är lite svårstyrd och svår att stanna alltså. Nu hade de bytt bett på honom till ett skarpare man jag tyckte inte det var någon skillnad förutom att det tog ett tag för honom att vänja sig vid det i början. Förut hade han en pelhamstång i gummi, nu ett tvådelat med nån hård plast på såg det ut som, inte sett det förut tror jag. Men jag har aldrig tränsat honom själv så jag har inte stenkoll.


Fick filmat flera klipp och såg så himla mycket fram emot att se dem och även att lägga upp här men så hade kameran haft nån konstig inställning så den spelade in i intervaller så det går i fast forward typ? Jättekonstigt! Går inte att titta på alls typ. Har försökt redigera så det ska spelas upp i slow motion men det är ändå inget att ha. Så det får bli några bilder bara.


Första gången i westernsadel för min del också! Haha. Var lite orolig men det var helt ok. Dock fått blåmärken på insidan av benen av alla onödiga remmar och spännen och skit som låg och skavde emot. Stigbyglarna var skönare än jag trodde också. Däremot tyckte jag att det var svårare än vanligt att sitta ner i traven. Och man ska väl inte egentligen rida lätt i en westernsadel men det sket jag i. Haha. Pallar inte sitta och skumpa som ett barn! Jag har ju suttit ner på honom förut och det har gått betydligt lättare.


För övrigt var detta elfte gången jag red efter mitt uppehåll. Första gången var i början av september förra året men nu känns det som jag kommit in i det ordentligt. Ridit två ggr i veckan sedan jag kom hit till Spanien också. Uppehåller (för er nya läsare) var i det stora hela på ca 17 år, fast jag har ridit någon enstaka gång då och då. Sista gången jag satt upp innan september var fem år sedan. Känns som jag kommit in i det ganska fort men har fortfarande sååå mycket att lära.


Men! Denna gång kom jag upp på hästen utan att stå på pall! Haha. Visserligen är Lorenzo inte så hög (skulle tippa på 150-155) men när jag provred den där fjordingen i början av månaden så kom jag inte upp direkt från marken trots att jag försökte. Och han var nog något mindre. Muscles i call it! :D


Perfekt ridväder denna gång också. Strålande sol men lite blåsigt. Perfekt så det inte blir fööör varmt när man rider. Fatta hur det är att rida här nere när det är mitt i sommaren. Usch, skulle jag aldrig klara! Typ 35-40 graders värme. Stackars hästar!




Åhh vad jag vill ha en eeeegen häst så man kan bestämma allt själv. Fast jag inser också att det är ett alldeles för stort jobb för mig just nu. Får nog börja med medryttarhäst eller hyra eller nåt. Tänker mig en sommarhäst, hade vart perfa. Ska kolla om det finns några ridskolor som hyr ut hästar på somrarna. I Sverige alltså. Någon som har något förslag?




Jag har insett att jag börjat gilla skimlar mer och mer också haha. Speciellt de som är alldeles kritvita. De är alltid så himla lena! Men min favorithästfärg är nog ändå mellanbrun eller mörkbrun. Något så lugnt och tryggt med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0