Fjordingen

Igår var jag alltså och red fjording. Det var ett jättefint ställe och hästen var snäll och fin. Men det klickade inte riktigt. Först fick jag kämpa ca 20 min med att få honom att gå med mig ut ur hagen. Han ville inte aaaalls röra sig. Och sedan när jag skulle rida honom så kändes han bara jättetrött och trög. Det var en pärs att bara få honom att trava. Galopp fick jag till några steg i någonslags halvtrav, vetefan.
Han är visserligen gammal (25 år) så jag kanske inte skulle förväntat mig att han var superpigg, men tydligen brukar han vara liiite piggare än så iaf. Jaja, however så är det ju inte riktigt min grej med ponny. Känns som att just den där envisheten är typisk för just ponnier. Jag orkar inte riktigt det. Hellre en lite för tittig och pigg häst än en som är envis/lat. Så jag tackade väl mer eller mindre nej men ska tänka på det lite. Kan hända att jag får komma dit och rida lite då och då om jag vill också, och det kanske skulle vara bättre.
Söt var han iallafall som sagt och hade superlång päls och luktade gooott (hästar med längre päls tenderar ju att lukta mer häst haha).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0