Uteritt i solen + barrel racing

Igår red jag ut dårå. Det blev samma häst som jag red förra gången på detta ställe, Lorenzo. Han är så himla snäll att sköta alltså. Står typ och halvsover och reagerar inte på nånting, typ när man borstar under magen eller så. När man kratsar hovarna på honom och sedan släpper typ bakbenet så är han så avslappnad att han bar släpper hoven rakt ner utan att hålla upp den ett tag själv och liksom sätta ner den försiktigt haha. Rolig kille.

Han uppfattas liksom ganska lätt som lat för att han är så lugn och snäll, men när man typ galopperar finns det ingen hejd, går knappt att stoppa honom. Så nu när vi red så höll han på att springa in i hästen före typ. Lite jobbigt när man känner tat man inte har kontroll. Men det var kul ändå. När jag sa detta till hon som red framför mig så sa hon bara "Don´t worry, he will stop in time". Och ja, det har hon ju rätt i. Haha.

Hur som helst så var det en ganska lugn ridtur. Den bestod av alla tre gångarterna men då det regnade massa här för några dagar sedan så var det ganska geggigt här och var och mycket vattenpölar så man kunde inte galoppera på så många ställen. Och trav blev det mest lite korta sträckor här och var. Men det passade mig ganska bra så jag slapp bli helt förstörd. Lätt hänt när man är otränad ^^
Jag red med två stycken andra, båda jobbar på stället verkar det som.


Jag och Lorenzo. Han är inte så stor, och har massa utslag och är allmänt skitig och småskabbig. Men jag gillar honom ändå.


Efter ridturen så blev jag tipsad om att man på lördag kan få prova på att rida battle racing/barrel racing, gratis. Fattade inte vad det var först men efter lite förklaring och sedan lite googling hajar jag. Verkar riktigt kul men ockå lite smått livsfarligt när man inte är så van i sadeln haha. Men å andra sidan måste man ju inte rida som en cowboysare till hästtjuv ;)


Svårt att ens hitta ett klipp på detta där inte ryttaren fladdrar och sparkar med benen som en idiot och spöar skiten ur hästen. Då känns det ju inte så kul. Men instruktören sa att vi skulle prova både i skritt och trav först och jag tänker iallafall inte ge hästen spöt för att den ska springa snabbare i nån jävla lek. Menmennn. Kan ju vara kul att prova, och dessutom vill man ju inte missa en chans till gratis ridning ^^

Däremot beror det på hur kroppen mår. Än så länge har jag ingen träningsvärk sen igår, så jag hoppas att det funkar! Vore awesum! Ska försöka få lite filmat då också haha.


Kommentarer
Postat av: jenny

hmm påminner om gymkhana va? men det suger ju om folk är våldsamma mot hästarna i den sporten. apropå nåt annat, kommer du till gbg för gbg horse show i år tro?

2012-01-20 @ 12:46:42
URL: http://www.livetmedlacker.blogspot.com
Postat av: Sandra

Sv: Haha, nae tyvär ;)



Tack så mycket! :D

2012-01-20 @ 15:19:04
URL: http://ponnygalnaa.blogg.se/
Postat av: Amanda Decibel

Det tycker jag lätt du ska prova och säger de till dig att använda spöt så gör det, PÅ MÄNNISKORNA! ;)

2012-01-21 @ 00:33:45
URL: http://www.amandadecibel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0