Hoppade igår!

Yeeey! Igår blev det äntligen hoppning! Jag var lite nervös innan, men också spänd på ett bra sätt, lite förväntansfull liksom. Började skritta fram en liten sväng utomhus och sedan körde vi en snabb uppvärmning i alla gångarter och varv + lite volter. Sedan fick jag rida bommar på volten och sedan skulle jag direkt på några bommar på långsidan (i galopp). Trodde jag! Men min instruktör visste att jag nojade lite så hon hade byggt upp ett räcke där i stället bakom ryggen på mig (när jag var fokuserad på volten). Haha. Så jag kom där i full galopp och insåg att jag visst skulle behöva hoppa om ett par sekunder. Då hann jag ju inte tänka så det gick jättebra. :)
 
Vi körde samma sak ett par gånger samt från andra hållet. Körde även ett kryss som stod på diagonalen, samt en mindre bana med alla momenten tillsammans. Det var väääldigt kul! Rev en gång och kom lite fel ett par gånger, så att språnget blev lite för nära inpå eller för långt ifrån. Men allt gick ändå bra liksom, dvs JAG HÖLL MIG KVAR! Haha.. Vid ett tillfälle, när skuttet blev för långt ifrån, så tappade jag greppet om ena tygeln och tappade balansen lite. Men det var så häftigt för jag kände verkligen att jag inte blev rädd och jag var inte ett dugg rädd för att ramla av. Kände dock direkt att jag hade åkt av vid ett sånt tillfälle om dte hade varit några månader sedan. Det var sjukt häftigt att känna så, för det betyder ju att jag verkligen har utvecklats! Framför allt handlar det ju om att jag har byggt muskler och fått bättre balans. Övning ger färdighet! Men det roligaste är ju att man kan fortsätta utvecklas inom ridningen hela livet! Det finns ju inget som heter "färdig" liksom. Åhhh I love it so much!! :D <3
 
Vi körde ett hinder ensamt några gånger till för att få till anridningen och sitsen och blicken. Det är ju väldigt lätt att titta ner, speciellt när man är lite osäker. Det blev 50-60 centimeter och det känns verkligen jättebra. Jag har nämligen haft som ett delmål att hoppa 50 cm så då kan jag bocka av det :) Känns som en jävligt bra nivå ändå med tanke på att det var andra gången jag hoppade detta året - och innan dess var det seriöst 17 år sedan!
 
Vi bestämde oss för att sluta när det gick som bäst och sedan travade jag av honom på halvlånga tyglar på volten. Han var så duktig och jag med! Haha. Nästa gång blir det nog dressyrlektion. Men hoppas hinna med en uteritt innan dess också.
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Haft en bra dag? :)

2012-08-01 @ 12:55:10
URL: http://www.ponnykrach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0