Kort men intensiv lektion

Hej hej! Dålig uppdatering här, I know. Men ändå! I dag blev det lektion på Lorenzo igen. Han blev riktigt svettig haha. Vi jobbade mycket med att få honom i form och att jag skulle rida mer med sätet och höfterna än händerna. Typ göra volter utan att använda tyglarna (eller ja jag höll ju i dom men fick inte använda dem) utan att använda enbart innerskänkel + säte. Jag har fått betydligt bättre balans känner jag men det blev lite svajigt vid ett par tillfällen ändå när jag skulle typ göra en stor volt i vänster varv och sedan helt plötsligt göra en volt åt höger o.s.v. Men jag fick massor av beröm i alla fall så det var kul! :D Märks att det har hänt saker sedan jag var här sist i januari. Mina ben är hyffsat skakiga dock, hehe.

Här kommer en bild på svettig och trött häst efter passet.

Och en av stallkatterna...

Kommentarer
Postat av: Amanda Decibel

Vad fina ögon katten hade! Ovanligt med helt blåa! :)

2012-03-31 @ 00:50:19
URL: http://www.amandadecibel.com
Postat av: Andrea

Oj vilka höga & ojämna hovar hästen hade :(

2012-04-06 @ 17:37:23
URL: http://diameter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0