Wohooo! (Gårdagens ridning)

Igår red jag igen. Blev då den lugnare hästen som jag skrev om. Det kändes så himla bra. Som att vi (jag och hästen) klickar på ett helt annat sätt. Den andra är fin på sitt sätt men denna känns bara som den passar mig bättre. I alla fall just nu :) Så jag ska rida honom mest ett tag och sedan varva med den andra om jag vill det. Hon är typ roligare att jobba med volten och han känns tryggare för mig just nu att rida ut på. Yeees!

Själva ridturen bestod av ca 1,5 timme i skogen med ägaren + hennes dotter. Det var mycket trevligt och det var sol ute. Det blåste ganska ordentligt men det gjorde ingenting. Det är konstigt hur man kan tycka att det är så viktgt med vädret innan man ska rida men sedan när man väl är ute så spelar det inte så stor roll. Så länge det inte vräker ner regn och är orkan då kanske ;)

Det blev ganska mycket skritt för det är fortfarande riktigt halt (läs: isbana) på många ställen. Men efter ca 20-30 min skritt så kom vi till en väg där det var helt bart. Fabulous! Då var tanken trav men det tyckte inte Sidden (min häst) så han började trilskas, antagligen ville han testa mig och se om han kunde slippa. Han är ändå 23 bast och tycker väl att han vet bäst själv hehe.. Så ja, han börjad med att typ försöka vända om, kastade upp huvudet och kastade sig bakåt. Det blev lite dålig balans på mig men jag höll mig kvar, skänklade på, använde spöet litegrann och efter typ 5 min så gav han sig. När vi väl kom igång i trav sedan då frustade han massor och verkade tycka det var riktigt kul trots allt, hehe. Sen blev det lite galopp också och lite mer trav innan vi vände om och skrittade hem över "isen".

Måste säga att denna häst har mycket trevligare gångarter faktiskt. Stoet jag har ridit har visserligen en jätteskön galopp men hon är ändå lite mer hackig och hattig i både skritt och trav. Traven är antingen jäääättesakta, jättestor och långsam eller någon slags blandning med galopp. Sidden har framförallt en lättare trav. I like! :)

Ska dit på tisdag igen. Pepp!


Here he is - Sidden! Visst ser han snäll ut? Hehe

En till..

Och här är tredje hästen som tillhör samma ägare. Blanka heter hon.

Kommentarer
Postat av: Amanda Decibel

Sidden - vad söt, med glimten i ögat!

2012-03-03 @ 23:44:51
URL: http://www.amandadecibel.com
Postat av: Jennyfer

Ja eller hur haha, han är riktigt charmig.

2012-03-04 @ 00:08:32
Postat av: jenny

vad kul att du hittat nåt som känns bra nu! kram

2012-03-04 @ 22:11:01
URL: http://www.livetmedlacker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0