Perfect Heel

Har ni sett att Perfect Sit of Sweden har kommit med en ny produkt? Perfect Heel! Jag har hört talas om deras produkter tidigare, med Perfect Sit och Perfect Shoulders men inte känt att det varit något för mig eftersom att jag redan sitter perfekt... Hahaha nä, skoja bara. Det hade varit kul att prova dem också men inget jag känner är akut just för min del, däremot skulle jag VERKLIGEN behöva få hjälp med att trampa ner hälarna mer! Skulle vara grymt kul att prova Perfect Heel pga det.
 
 
Produkten funkar så att man fäster tyngder i hälen och därför automatiskt trampar ner den mer. Man kan välja hur mycket vikt man ska ha där (upp till 900 gram) och det följer med olika tunga tyngder. Priset är 599 kronor och det är egentligen inte alls dyrt men jag känner inte att jag kan lägga de pengarna just nu. Jag rider ju inte ens regelbundet! Kanske om det blir den där foderhästen :) Om någon hör talas om någon som säljer begagnade så säg gärna till!!


Jag har kommit på att en av anledningarna att jag inte trampar ner hälen så mycket är nog för att jag har väldigt korta muskler i vaderna, det gör att benen gärna "drar ihop sig". Så rent fysiskt kan jag inte trampa ner hälen jättemycket. Men allt beror inte på det, det är nog lite vana också. 
 
Jag har läst olika "recensioner" av produkten och det verkar som att man kommer djupare i sadeln och får längre ben när man använder den. Det låter ju också toppen!
 
Så här skriver företaget själva om produkten: "Perfect Heel är en skänkelvikt vars funktion hjälper dig att komma ner i sadeln, inta en rätt position med sänkt häl och långa, avslappnade skänklar."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0